MENU

Calcium Magnesium Plus - Kalcium magnézium tabletta D vitaminnal


Ár: 6 650 Ft
Kosárba

A kalcium és magnézium a makroelemek csoportjába tartozó ásványi anyagok. A szervezetben ellátott feladatuk nagyon sokrétû, mely közül a legismertebb, hogy támogatják a csontok és fogak normál szerkezetének fenntartását. A kalcium hasznosulása nagyon sok tényezôn múlik a szervezetben, egyik ilyen a megfelelô D-vitamin ellátottság.

Ebbôl indult ki a fejlesztési irány, melynek eredményeképp az évek óta közkedvelt Strong Bones készítményt ezzel a vitaminnal egészítettük ki. A D-vitamin egy szteroidszármazék, mely zsírban oldódó, hôvel szemben ellenálló vitamin. Két formája jelentôs, a D2- (ergokalciferol), és D3-vitamin (kolekalciferol), melyek közül a D3- vitamin forma az aktívabb. Növényi eredetû táplálékokban csak a D2-, állati eredetûekben viszont mindekét forma megtalálható. A D-vitamin elôsegíti a kalcium felszívódását a bélcsatornából, a csontokba való beépülését, valamint segít megôrizni a vérplazma kalcium egyensúlyát. Ez utóbbi azért fontos, mert a kalcium, a csontépítô szerepén túl az egészséges izommûködésben, az idegrendszer mûködésében, véralvadás normál folyamatában is fontos szerepet játszik, melyekhez a vérplazmában levô kalciumra van elsôsorban szükség.

Megelőzhető a csontritkulás vagy az időskor velejárója?
teljes cikk elolvasása

 

A csontjaink mindennap változnak, épülnek, ahogy a környezeti hatások megkívánják vagy éppen kiváltják. Az aktív sport vagy passzivitás, hízás, fogyás, mind más csontszerkezetet igényel, ennek megfelelôen aktív épülés vagy átalakulás zajlik csontjainkban.

A csúcscsonttömeget, ha úgy tetszik, azt az állapotot, amibôl késôbb gazdálkodhatunk, nagyjából 25 éves korra érjük el. Ez a csonttömeg pár évig stagnál, majd csökkenni kezd. Már azzal sokat teszünk egészségünkért, ha a lehetô legmagasabb csúcscsonttömeget érjük el.

 

A csontépülésért felelôs sejtek, az ún. osteoblastok és a lebontást végzô ún. osteoclastok normális esetben 25 éves korig egyensúlyban mûködnek. De mûködésüket a fentebb említetteken kívül különbözô hormonok, gyógyszerek is befolyásolhatják. Az ösztrogének, azaz a nôi nemi hormonok mérséklik a csont lebontását végzô sejtek aktivitását. Éppen ezért érinti a betegség jellemzôen a változó korban lévô nôket, ugyanis ekkor az ösztrogének termelése csökken.
Emellett azok is veszélyeztetettek, akiknek a családi kórtörténetében már elôfordult a csontritkulás, netán kénytelenek hosszú távon olyan gyógyszert szedni, amelynek tartós szedése növeli a probléma kialakulásának kockázatát. A kortikoszteroidok, melyeket gyulladásgátló hatásuk miatt alkalmaznak például autoimmun betegségekben, csökkentik a kalcium felszívódását a vékonybélben, miközben fokozzák azok kiürülését. A savcsökkentô hatású protonpumpagátlók rendszeres szedése is elôsegítheti a csontritkulás kialakulását. Tovább növelik a kockázatot az életmódbeli hibák: a dohányzás, a túlzott kávé- és alkoholfogyasztás a túl sok, foszforsavban gazdag üdítô fogyasztása, a mozgásszegény élet.

##TERMEKEK##

Kiemelt szerepe van a megfelelô kalcium-, magnézium- és D-vitamin-bevitelnek, melybôl sokan a szükséges mennyiségnek csak egy részét juttatják be szervezetükbe, holott naponta fél liter tej a napi kalciumszükséglet akár egészét is fedezheti. A hatékonyabb felszívódás érdekében célszerû ezt az adagot a nap folyamán kisebb mennyiségekre elosztva meginni. Emellett ügyeljünk arra, hogy mindennap együnk magnéziumban gazdag ételeket: zöldségféléket, gabonaféléket, tejtermékeket. D-vitamin-szükségletünket máj, tojás, tej és tejtermékek fogyasztásával fedezhetjük, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a D-vitamint a szervezetünk is elô tudja állítani napsugárzás hatására. Emellett hasonlóan fontos a rendszeres fizikai aktivitás. Legyen ez akár napi fél óra közepes tempójú séta vagy komolyabb sport, a hangsúly a rendszerességen és a mozgás jellegén van. A csontépülést leginkább a gravitáció ellen ható mozgások szolgálják, mint például a futás.

Sokan azonban nem tudják fedezni a szükségletüket, például laktóz- vagy tejfehérjeérzékenységük vagy rendszertelen étkezéseik miatt. Ilyenkor segíthetnek az étrend-kiegészítôk, melyek mai tudásunk szerint a legjobban hasznosuló, szerves formájában tartalmazzák a kalciumot. A korszerû készítmények esetében a gyártó azt is szem elôtt tartja, hogy a felszívódás akkor a leghatékonyabb, ha a kalcium mellé 2:1 arányban biztosított a magnézium is. Napfényhiányos idôszakokban emellett célszerû a D-vitamin pótlása is, a legkorszerûbb termékek már ilyen komplex összetétellel segítik mindennapjainkat.

Ha Ön is figyel a megfelelô étkezésre és életmódra, máris tett azért, hogy idôs éveit fittebben és egészségesebben élje meg.

Egy doboz Strong Bones Plus tartalma 100 db kapszula

Adagolás: 2db Strong Bones Plus kapszula naponta, étkezéstôl és más étrend-kiegészítôk, illetve gyógyszerek fogyasztásától különválasztva


Kosárba Ár: 6 650 Ft

Összetétel:
200 N.E.
90 mcg
500 mg
250 mg